.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تلفات کل وبز براثر بیماری طاعون در مازندران ادامه دارد
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران درباره بیماری طاعون نشخوارکنندگان و تلفات حیات وحش در غرب استان توضیحاتی داد و گفت: متاسفانه این بیماری همچنان بین کل وبز تلفات برجای می گذارد.

به گزارش شمال نیوز، حسینعلی ابراهیمی صبح شنبه در گفتگو با خبرنگاران درباره بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در استان اظهار داشت: اولین گزارش از تلفات کل وبز در ارتفاعات شهرستان چالوس در ۱۵ شهریورماه امسال داشتیم و تیم‌های عملیاتی متشکل از همکاران دامپزشکی و محیط زیست اعلام شدند.

وی با اظهار اینکه تمامی اقدامات بهداشتی طبق پروتکل‌های ملی انجام شد، گفت: بلافاصله دام اهلی از منطقه خارج شد و محیطبانان نسبت به جمع آوری لاشه‌ها اقدام کردند.

وی تشدید گشت و کنترل در منطقه را از جمله اقدامات بیان کرد و گفت: به دلیل آنکه بیماری در استان البرز و قزوین شایع بود، این بیماری به سمت ارتفاعات غربی مازندران در جنوب شهرستان عباس آباد و تنکابن نیز گسترش یافت.

ابراهیمی یادآور شد: تا قبل از سرما و برف، همکاران نسبت به جمع آوری لاشه‌ها اقدام می‌کردند اما با ریزش برف تاحدودی لاشه‌ها یر برف مدفون شده بود.

وی یادآور شد: هماهنگی برای اعزام به منطقه برای جمع آوری لاشه‌ها صورت گرفت و با توجه به اینکه دام اهلی در منطقه وجود ندارد، نگرانی برای شیوع بیماری بین دام‌های اهلی وجود ندارد.

 تاکنون تلفات بیش از ۱۲۰ رأس کل و بز براثر بیماری طاعون نشخوارکنندگان در مازندران تلف شدند./مهر

 

 

 

 

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.064 seconds.